Nomvec søker ny daglig leder!

Nomvec søker en daglig leder som er ansvarlig for å lede Nomvecs operative og strategiske arbeid, inkludert å sikre effektiv drift av verifikasjonssystemet for legemidler i Norge.

Publisert 14. november 2024

Nomvec søker en daglig leder som er ansvarlig for å lede Nomvecs operative og strategiske arbeid, inkludert å sikre effektiv drift av verifikasjonssystemet for legemidler i Norge. Stillingen innebærer å sikre at selskapet fortsetter å levere på sine regulatoriske forpliktelser og videreutvikler sin posisjon som en sentral aktør i den norske legemiddeldistribusjonen.

Rollen innebærer internasjonalt samarbeid for systemforbedringer og å representere Nomvec i relevante fora. Tillit og relasjonsbygging nasjonalt og internasjonalt er sentrale elementer i denne rollen. Daglig leder må kunne navigere i en uformell, men krevende arena med mange samarbeidsgrupper og fora.

Oppgaver:

  • Lede Nomvec sitt operative og strategiske arbeid og organisasjon, inkludert drift av verifikasjonssystemet.
  • Lede selskapets ansatte og fremme en kultur for innovasjon, samarbeid og kvalitet.
  • Sikre selskapets regulatoriske forpliktelser og videreutvikle systemets posisjon i norsk legemiddeldistribusjon og i tråd med utviklingen i EU og interessentenes felles ønsker.
  • Representere Nomvec i internasjonale kunde- og styringsgrupper.
  • Ivareta kontakten med Apotekforeningen, LMI og øvrige interessenter i tillegg til relevante norske myndigheter.
  • Forhandle og administrere kontrakter med IT-leverandører, inkludert endringsstyring.
  • Sikre at verifikasjonssystemet er sikkert og at data ikke kommer på avveie.
  • Utvikle og implementere langsiktige strategier i samarbeid med styret.
  • Sikre høy driftseffektivitet og kvalitet i vedlikehold og utvikling av NMVS-systemet.
  • Ha overordnet ansvar for selskapets økonomi og rapportere resultater til styret.
  • Sikre at selskapet etterlever regulatoriske krav og beste praksis innen legemiddelindustrien.

Ønsket profil:

  • Erfaring fra sektorer som farmasi, helse, eller forsyningskjede og forståelse for regulatoriske krav for legemiddeldistribusjon.
  • Erfaring fra IT-systemimplementering og IT-leverandørstyring.
  • Sterke relasjonelle ferdigheter, særlig i dialog med myndigheter.
  • Evne til å bygge tillit, skape konsensus og håndtere komplekse nasjonale og internasjonale interessentstrukturer.
  • Strategisk, relasjonsbyggende og engasjert i samfunnsoppdraget.

Fast arbeidssted er ved Nomvec sitt kontor i Essendrops gate 3, 0368 Oslo. Det må påregnes en del reiseaktivitet for å samarbeide med de europeiske kontorene.

Ta gjerne konfidensiell og uforpliktende kontakt med våre rådgivere i BackerSkeie, Trine Silje Nygård, 952 68 733, Trygve Langholm, 916 46 468, eller Danielle Matre Wolf, 900 15 294. Søknad med CV registreres via «Utlyste stillinger» på www.backerskeie.no innen 9. desember.

Om arbeidsgiveren

Nomvec AS er et ikke-kommersielt selskap grunnlagt for å utvikle, drifte og vedlikeholde den norske databasen NMVS (Norwegian Medicines Verification System). Selskapet ble etablert for å møte EUs krav om legemiddelverifikasjon for å forhindre forfalskede medisiner i distribusjonen.

Nomvec er heleid av Legemiddelindustrien (LMI) og administreres av et styre fra den farmasøytiske industrien i Norge. Nomvec samarbeider med en rekke interessenter, inkludert Direktoratet for Medisinske Produkter (DMP), og administrerer innkreving av avgifter fra nærmere 380 innehavere av markedsføringstillatelser (MAHs) i Norge.

Selskapet sikrer at apotek, grossister, sykehus og andre aktører overholder verifikasjonskravene for legemidler i det norske markedet. 

Se finn-annonsen her.