Hvordan er den digitale helseforbrukeren? Hvordan går det egentlig med nettapotekene? Og hva med farmasøytutleveringen? Kom på årets OTC-konferanse og få svarene – blant annet fra Google.
Egenomsorg er en viktig del av et godt helsetilbud, og også her gjelder riktig legemiddel til riktig pasient. Pasienter og kunder tar selvstendige valg, og søker mye informasjon på nett og hos venner og kjente. Det er vanskelig å navigere seg riktig. Vårt ansvar som industri er å skjønne denne digitale forbruker. Er han så kunnskapsrik som vi tror? Hvordan kan vi på best mulig måte bidra til riktig behandling og forebygging? På årets OTC-konferanse ser vi litt på trender innen egenomsorg, både med et digitalt blikk og også med mulighet for flere produkter og god veiledning.
Konferansen er delt i to. Første del handler om den digitale utviklingen og der får du møte Elisabeth Berglie fra Google, Geir Eide fra Komplett Apotek, Lene Strand fra Norsk Medisinaldepot (NMD) og leder av LMIs utvalg for reseptfrie legemidler (OTC-utvalget), Monica Børter Bekkhus fra Weifa.
Andre del handler om farmasøytutlevering og her får du blant annet møte representanter fra Legemiddelverket, Apotek 1 og Pfizer. Den siste timen får du et inspirasjonsforedrag fra førsteamanuensis, statsviter og spaltist Erling Dokk Holm; «Hvordan kommunisere med den kunnskapsrike helseinteresserte forbruker».
Konferansen arrangeres av LMIs OTC-utvalg. Den finner sted hos LMI 4. mai kl. 9-15, og avsluttes med tapas og mingling.